ADAC тест 2021: зимни гуми 225/50 R17

ADAC тест 2021: зимни гуми 225/50 R17

Правилното сцепление на сняг, лед и мокра настилка е от съществено значение през студените месеци - и зимните гуми предлагат именно това.
Но кои са най -добрите? Общо 18 актуални модели зимни гуми за автомобили от средния клас в теста на ADAC - и две се провалят напълно.

 

Поведение на сняг: Времето също се оценява

 

  • Dunlop, Michelin и Goodyear изпъкват на преден план
  • Повечето модели с индивидуални слабости
  • Внимание: Два модела са дефектни

 

Тестваните размери 225/50 R17 със скоростен индекс "V" (до 240 км / ч) са широко разпространени при превозни средства от среден клас, като Audi A4 или BMW Серия 3. За теста на зимни гуми 2021 г. 18 модела с този размер бяха поставени "под микроскопа" – и общият резултат е двусмислен. Добрата новина: три гуми са особено препоръчителни, а останлите тринадесет модела се представят сравнително добре. Тук си струва да разгледаме подробностите, защото в зависимост от индивидуалния профил на шофиране, един задоволителен (и обикновено по -евтин) кандидат от теста може лично да се окаже препоръчителен.

Най-тревожно е, че Goodride Z-507 Zuper Snow и Linglong Green-Max Winter UHP са два модела, които показват толкова сериозни слабости в дисциплините, свързани с безопасността, че тяхното представяне е класифицирано като „лошо“ и следователно тези гуми меко казано не се препоръчват.

 

Тествани модели

 

 

Подробен резултат за всеки модел от теста

 

Модел ADAC
обща оценка
На сухо
(тежест 15%)
На мокро
(тежест 30%)
Сняг
(тежест 20%)
Лед
(тежест 10%)
Шум/Комфорт
(тежест 5%)
Разход на гориво
(тежест 10%)
Износване
(тежест 10%)
2,3
2,4
2,5
1,5
2,5
3,4
1,7
2,5
2,3
2,1
2,3
2,4
2,2
3,1
2,2
1,5
2,5
2,5
2,5
2,2
2,5
3,0
2,2
2,5
2,7
2,4
2,7
1
1,7
2,2
2,8
2,0
2,5
3,0
1,9
1,6
2,8
2,4
3,3
2,0
3,0
1
3,0
3,0
1
1,9
2,1
2,2
3,0
1,9
2,5
3,0
2,8
2,8
2,6
2,1
2,7
2,4
3,0
1
3,0
2,3
2,3
2,2
2,5
3,4
2,0
3,0
1
3,1
3,1
1
2,8
2,1
2,3
3,1
1,4
2,5
3,1
3,0
3,1
1
2,2
2,4
4,0
1,9
2,5
3,2
3,2
1
3,0
2,4
2,5
3,7
1,8
2,5
3,3
3,3
1
2,1
1,9
2,1
2,9
2,2
2,5
3,3
2,2
3,3
1
2,7
2,1
2,8
1,9
2,5
3,3
3,3
1
2,9
1,6
3,0
3,6
2,3
2,5
3,3
2,5
3,3
1
2,9
2,1
3,4
2,4
3,0
3,4
2,1
2,3
3,4
1
2,8
3,4
2,2
3,0
5,5
3,8
3,3
5,5
1
3,1
3,8
2,1
3,5
5,5
3,5
5,5
1
2,2
2,4
3,3
2,3
2,5
1 Води до девалвация на общата оценка

 

Най-балансирани: топ три

Моделите Dunlop Winter Sport 5, Michelin Alpin 6 и Goodyear UltraGrip Performance + могат да се препоръчат без резерви. И трите дават добри резултати по всички основни критерии, тъй като са много балансирани. И все пак си струва да разгледаме подробните оценки, защото те се фокусират върху малко по-различни нюанси.

Тук Dunlop успява да постави рекорда в снега, комбиниран с най-ниския разход на гориво от топ триото. От друга страна, Michelin Alpin 6 традиционно показва най-малко износване и в това измерение е малко по-отчетлив на сухи и мокри пътища. Goodyear е някъде по средата с добри представяния във всички дисциплини, но без най-добри резултати.

 

 

 

 

 

Задоволителни резултати: Повечето модели

Гумите, които са „задоволителни“ в оценките на ADAC са изброени от Krisalp HP от дъщерното дружество на Michelin Kleber, чиито характеристики на мокро шофиране са малко по-слаби от тези на най-добрите в теста и този индивидуален резултат едвали засяга общия резултат.

Оценката е малко по-ясна за следните четири гуми. В случая на Bridgestone Blizzak LM005, представянето при теста за износване води до намаляване на общата оценка, но се представя задоволително при сняг. В общата класация оценката на Continental WinterContact TS 860 се понижава поради слабости на сухи пътища, но в останалите случаи тя не допуска грешки. Може би неговият наследник, TS870, който вече е на пазара и ще бъде част от следващия тест ADAC, усвоява по-добре дисциплината на суха настилка.

Оценката на Nexen WinGuard Sport 2 също се обезцени, защото на знака за износване, но не надхвърля със задоволителен рейтинг дори в сухи, мокри и заснежени условия. Като цяло той предлага най-слабия цялостен пакет в тази група от четири, защото Vredestein Wintrac Pro, който също е обезценен поради износване, обикновено получава по-добра оценка за своите шофьорски характеристики.

 

 

Слабости при сухи и мокри условия

В общата класация, оценките на ESA-TECAR Supergrip Pro, на Sava Eskimo HP2 и Fulda Kristall Control HP 2 се понижават поради слабости в сухи и мокри условия. В случая на Supergrip Pro трябва да се подчертае, че той се класира най-добре в теста по отношение на разхода на гориво. А Eskimo HP2 от словенското дъщерно дружество Goodyear Sava имаше най-силния шум при търкаляне на нашето тестово превозно средство Audi A4.

При останалите пет гуми различни причини водят до обезценяване в общия рейтинг. Firestone Winterhawk 4 направи приплъзване на сухо, но получи добри оценки по всички останали основни критерии. Представянето на Nokian Snowproof P, от друга страна, е убедително на сухи настилки, но пада в листата на мокро, както и на сняг. С Pirelli Winter Sottozero 3 този път характеристиките на управление в сухи и мокри условия, както и на лед, се оценяват само като „задоволителни“. Toyo Observe S944 показва слабости в мокро и на сняг, а Maxxis Premitra Snow WP6 върху сняг и лед.

 

 

Двата буквално дефектни модела

Инженерите на ADAC съветват да не купувате двата модела - и затова присъдата на ADAC за Goodride Z-507 Zuper Snow и Linglong Green-Max Winter UHP е следователно: дефектни!

С Zuper в името на модела (не е печатна грешка!) от китайския производител на гуми Goodride, именно свойствата върху сняг не отговарят на изискванията на тестерите. Дори при спиране гумата се представя най-лошо, а и нейните характеристики са наистина лоши при потегляне по сняг и при движение на сняг. С Goodride тестовият автомобил се нуждае от около 25 секунди по-дълго на снежното трасе от средното тестово поле с около 79 секунди - това са светове!

Подобна е ситуацията с Linglong, също произведен в Китай. Тази гума има своите сериозни слабости на мокри пътища. Независимо дали е по време на изпитванията на спирачния път, аквапланирането или манипулирането: Green-Max Winter UHP не се оценява по-добре от "достатъчно" на мокро. Спирачният път илюстрира слабостта му на мокро: В сравнение с тестовата отсечка (средно 37 метра спирачен път), Linglong се нуждае от почти 6 метра по-дълъг спирачен път на мокър асфалт при 80 км / ч. Или казано по друг начин: когато най-добрата гума вече е там, стрелката на скоростомера на Linglong все още показва 40 км / ч.

 

Източник: adac.de


 

Разгледайте резултатите на 16 модела зимни гуми 195/65 R15 за автомобили от по-ниския среден клас в теста на ADAC