ADAC Тест - Летни гуми 2020

ADAC Тест - Летни гуми 2020

Време е за тест на летни гуми за 2020-та година. Специалистите от ADAC този път тестват най-широко разпространеният размер за 18 цолови гуми, а именно 225 / 40 R18. От 16 тествани UHP гуми нито един модел не показа сериозно приплъзване и като цяло тестерите на ADAC отчетоха четири „добри“ и единадесет „задоволителни“ модела.

18-инчовите гуми, тествани за първи път от ADAC, се наричат ултра високопроизводителни гуми (Ultra High Performance). Преди няколко години този размер се монтираше главно от тунинг ентусиасти, но сега е почти нормален размер за по-мощните модели автомобили. За щастие, тестовите модели с индекс на скоростта Y (до 300 км / ч) вече не показват предишните недостатъци на UHP гумите - малко сцепление с мокро покритие и много износване и затова са подходящи и за нормална ежедневна употреба без да влияят сериозно върху джоба Ви. 

Но да се насочим към конкретните резултати, които обобщено изглеждат така: 

  • Continental, Michelin и Good Year са в челото на класацията
  • Веднага след тях непознат модел на Maxxis
  • Pirelli се представя еднакво най-добре на мокро и сухо

Оценените като "добри" гуми - първите 4 получават тази оценка възоснова на съвкупните си качества във всички тествани аспекти. Те предлагат балансирани характеристики на шофиране както на сухи, така и на мокри повърхности. Поведението им на управление е прецизно и приятно, поради което те могат да предложат безопасно управление. Този път Continental PremiumContact 6  и Michelin Pilot Sport 4 са начело на теста на  ADAC. Въпреки, че са с една и съща обща оценка, моделите определят различни приоритети. С отличните спирачни характеристики, Continental се фокусира предимно върху перфектното сцепление с мокра настилка, но е с по-висок шум и малко по-лош резултат от сухо. Michelin е малко по-добър тук и по отношение на разхода на гориво.

Модел Обща оценка на ADAC на сухо на мокро шум/комфорт разход на гориво износване
Тежест   20% 40% 10% 10% 20%
Continental Premium Contact 6 2.1 2.4 1.7 3.6 2.1 2.0
Michelin Pilot Sport 4 2.1 1.9 2.0 2.9 1.9 2.0
Good Year Eagle F1 Assymetric 5 2.2 1.7 2.3 3.1 1.9 2.0
Maxxis Victra Sport 5 2.2 2.0 2.2 2.8 2.4 2.0

Следват и останалите в класацията тествани гуми, които показват напълно задоволителни резултати. Не е изненада присъствието на модели от средния клас на марки като Nexen, Vredestein, Sava, Kumho, Nokian.  Nexen N'Fera SportSava Intensa UHP 2 и Vredestein Ultrac Vorti  наистина блестят с добри резултати сухо и износване, но високата тежест на теста на мокро им отрежда позиция малко след водачите в класацията и за малко не им дава обща оценка "добри". Впечатления прави обаче, че моделите на топ марките Pirelli и Bridgestone са по-надолу в класацията, въпреки, че както отбелязахме Pirelli PZero се държи много добре като поведение на сухо и мокро но изостава по показателите за издръжливост, комфорт и разход на гориво. 

Модел Обща оценка на ADAC на сухо на мокро шум/комфорт разход на гориво износване
Тежест   20% 40% 10% 10% 20%
Nexen N´Fera Sport 2.6 2.2 2.6 3.1 1.9 2.0
Sava Intensa UHP 2 2.7 1.8 2.7 3.1 1.6 2.0
Vredestein Ultrac Vorti 2.7 2.5 2.7 2.9 2.4 2.0
Falken Azenis FK510 2.9 2.9 2.4 3.0 2.0 2.0
Bridgestone Potenza S001 3.0 1.7 3.0 3.5 2.1 2.5
Kumho Ecsta PS71 3.0 2.4 2.3 3.3 2.0 3.0
Nokian Powerproof 3.0 2.4 2.4 2.8 2.0 3.0
Pirelli P Zero 3.0 1.3 1.8 2.9 2.7 3.0
Toyo Proxes Sport 3.0 2.0 2.8 2.9 2.0 3.0
Hankook Ventus S1 evo3 2 3.1 2.0 3.1 3.4 1.8 2.5
Cooper Zeon CS-Sport 3 3.3 2.0 3.3 3.2 2.5 2.0
Rotalla Setulla S-Pace RU01 3.6 2.9 3.6 2.8 1.6 2.0

Всички тествани UHP гуми дават добри резултати по сухи пътища - с изключение на  моделите Rotalla Setulla S-Pace RU01  и  Falken Azenis FK510. Въпреки че постигат кратки спирачни разстояния от 100 км / ч, те имат слабости по отношение на управляемостта. Изборът на гуми оставяме на Вас, в нашият сайт има още много модели летни гуми дори и такива с нестандартни размери. 

Може да търсите директно гуми с желания от Вас модел като кликнете на неговото име. 

Вижте тук
миналогодишните тестове
на летни гуми от ADAC

Данните за износване на размер 225/40 R 18 се основават на теста за пробег за около 15 000 км, в резултат на което се прогнозира съответният общ пробег.

Източник: ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil Club)