ADAC тест на зимни гуми 2020
Сухо, мокро, сняг и лед в мразовито време: кой ще се справи най-добре в различните условия през зимния период?
15 модела зимни гуми от ниския до премиум клас в теста на ADAC, два от които се провалят.
Общият резултат от тестваните зимни гуми в един от най-масовите размери 205/55 R16 H като цяло е положителен: от 15 тествани модела, чиито технически характеристики като шофиране и безопасност, комфорт и икономия на гориво, пет гуми се справят добре, а седем задоволително. Само един модел постига достатъчен резултат, а други два отпадат, заради лошо сцепление при тест на мокра настилка.
Резултати от теста накратко:
Подробен резултат за всеки модел от теста
Модел | ADAC
обща оценка
|
На сухо
(тежест 15%)
|
На мокро
(тежест 30%)
|
Сняг
(тежест 20%)
|
Лед
(тежест 10%)
|
Шум/Комфорт
(тежест 5%)
|
Разход на гориво
(тежест 10%)
|
Износване
(тежест 10%)
|
King Meiler Winter Tact WT81
|
||||||||
2 Води до девалвация по основния критерий и в общата оценка
Балансирани: добрите гуми победители в теста
Пет от моделите получават оценка в теста "особено препоръчителни". На първо място е Bridgestone Blizzak LM005, които са с особено впечатляващи резултати, както на мокри, така и на сухи пътища. За сметка на това, в сравнение с останалите в групата, той има най-високото ниво на износване на гумите.
За тези шофьори, които изминават повече километри, е по-добре да изберат втория модел Michelin Alpin 6: френският премиум модел се справя малко по-слабо на сухи пътища, но при теста за износване с предвиден пробег от почти 43 000 километра, той постига много добри резултати.
Dunlop Winter Sport 5 и Hankook i*cept RS2 по-трудно постигат добър резултат на сухи пътища. С Dunlop поведението при шофиране става малко по-меко, особено когато гумите са загряти, тъй като при задният мост на тестово превозно средство Golf VII GTI се усеща леко поднасяне. Hankook, от друга страна, е малко уклончив, когато става въпрос за внезапни маневри, тъй като задната част на превозното средство се изнася навън доста силно. И двете осигуряват добри резултати по мокри и покрити със сняг пътища - Dunlop също блести по отношение на износването с прогнозен пробег от 39 500 километра.
Maxxis Premitra Snow WP6 е зимна гума от тайвански производител на гуми, която допълва "зелената" група: Оценена като задоволителна на сухи и мокри пътища, но въпреки това постига добър резултат при сняг и при изпитване за износване. Като цяло обаче и петте кандидати от теста са балансирани и по този начин си осигуряват добър резултат.
Слабости на суха настилка: седемте класирани в средната част
Седемте зимни гуми, които са оценени като препоръчителни от тази група са оценени като притежаващи известни слабости по отношение на управлението на сухо - получената оценка от управлението на суха настилка оказва негативно влияние върху общата оценка на тези зимни гуми.
Всички модели предлагат на водача адекватен въртящ момент, но тъй като задният мост се чувства малко настабилен, тестовата кола не се движи право напред. В резултат на това водачът губи усещане за прецизно управление: Не е лесно да се определи линия на волана, която точно да отговаря на кривата, поради което са необходими постоянни малки корекции на кормилното управление. В екстремни случаи внезапните резки маневри карат задната част на превозното средство да поднася - поведение, което доведе до приспадане на точки, особено при Pirelli Cinturato Winter и Giti GitiWinter W1.
По-слабото представяне на сухо навреди на иначе добри гуми с по-добър общ резултат. Continental WinterContact TS 860 дори постигна втория най-добър резултат от цялия тест на мокра настилка. Goodyear UltraGrip 9+ и Pirelli Cinturato Winter също впечатляват на мокро и споделят най-добрите резултати на сняг от всички гуми.
Falken Eurowinter HS01 получава средни точки не само за леки недостатъци на суха повърхност, но и за недостатъчно сцепление на сняг. Sava Eskimo HP2 и GitiWinter W1 са само посредствени, дори когато са на мокра настилка: Sava се обърква, когато става въпрос за управление, Giti, когато става въпрос за аквапланинг и управление. С изключение на резултатите при сухи пътища, Toyo Observe S 944 постига добър рейтинг по всички други основни критерии, дори и само на мокро.
Твърде много дефицити: най-лошо представилите се гуми
Semperit Speed-Grip 3 - убедителен на мокро и сред първите 3 на сняг, но слабостите му на сухи пътища са твърде изразени. Тъй като гумата умеква, когато температурата и се повиши - в случай на внезапни маневри или резки завои, задната част на автомобила се изнася навън и има тенденция да недозавива.
King Meiler Winter Tact WT81, единствената регенерирана гума в теста, изобщо не се препоръчва. Като цяло, представянето му на мокри пътища е лошо: не само, че има най-дългия спирачен път, но и се справя най-зле при управление. Този модел също така показва сериозни слабости и по сухите пътища и предлага най-лошия комфорт при каране.
В крайна сметка регенерираният King Meiler все пак постигна задоволителен резултат на сняг и издържа най-дълго от всички тестови продукти в теста за износване с прогнозен пробег от около 45 000 километра. Но дефицитът в критериите за сигурност очевидно преобладават.
Tristar Snowpower HP се класира последен. Въпреки че впечатлява на сухо и е с най-краткия спирачен път, той не успява на сняг. Но най-забележими са неговите дефицити на мокрър път: управлението и ефективността му при аквапланинг, могат да бъдат оценени само като изключително лоши.
Ние отново благодарим на експертите от ADAC за теста и изчерпателните резултати!
Изборът на най-подходящите зимни гуми оставяме на Вас. В нашият сайт има още много модели зимни гуми, както за леки и лекотоварни автомобили, така и за SUV и джипове.
Източник: ADAC.de