Световна премиера на Continental ContiGreenConcept

Световна премиера на Continental ContiGreenConcept

На автомобилното изложение IAA MOBILITY, известно като "изложението във Франкфурт", Continental представи своята иновативна концепция за бъдещето на производството на гуми, наречена ContiGreenConcept. Самото изложение също претърпя сериозни сътресения. След дългогодишното провеждане във Франкфурт, миналата (2020) година то беше преместено в Хановер, но беше анулирано заради пандемията от Covid-19. Тази година, септември, то се проведе успешно в Мюнхен, но със значително по-малък капацитет и размах в сравнение със "златните" си години.

Да се върнем на Continental ContiGreenConcept. С годините сме свикнали, когато пред името на някакъв продукт или технология стои представката "Conti", да очакваме високо качество на, разбира се, не толкова ниска цена. Continental произвежда не само летни, зимни и всесезонни гуми за автомобили и SUV, но и всякакви гумени изделия, като ремъци, съединения и други.

ContiGreenConcept е цялостна идея за т.нар. "устойчиво производство". Това означава минимизиране на потреблението на ресурси (особено невъзобновяеми), произхождащото от това намаляване на разходите. Обхванат е целият цъкъл - от снабдяването, доставката на суровини, оптимизиране на всички етапи на производство, както и разработки в посока удължаване на експлоатационния срок на гумите.

Към момента от компанията твърдят, че поне 50% от суровините за производство на ContiGreenConcept са от възобновяеми източници или са рециклирани. Амбицията е до 2050 година всички фабрики да преминат на изцяло устойчиви суровини и технологии. Continental дават дефиниция за "устойчив" - всички материали и суровини да произлизат от производства със затворен цикъл, които да нямат вредно въздействие върху природата и хората. Използвани са откровено екзотични суровини с цел намаляване на използването на деривато на петрола, а именно: естествен каучук от глухарчета, силикат от пепелта от оризови люспи, растителни масла и смоли, както и рециклиран каучук.

Както вече сме Ви разказвали, Continental експериментира успешно с използването на рециклирани PET бутилки. В специалната статия си припомнете как се създава полиестерна прежда от отпадъчни пластмасови продукти.

Според Continental всички изброени фактори, водят и до един допълнителен плюс гумата Conti GreenConcept тежи едва 7,5 килограма (интересно, че не се споменава в какъв размер, явно се има предвид нещо средно), което е с близо 40% по-леко от конвенционална гума. Излишно е да казваме колко благотоворно се отразява този факт на разхода на гориво.

На последно място, но не по важност е идеята за многократно използване на една гума. Става дума за жаргонно нареченият "регенерат", протекторът да се сменя след определен пробег - в този смисъл идеята не е нова. За тези, които са противници на тази технология (в голяма степен и ние самите) и биха дали за пример десетките отлепени протектори, разпиляни по пътищата, бързаме да направим някои уточнения. Тук говорим за смяна на протектора във фабрични условия, в самата фабрика на Continental. Освен това има индикатор, поставен при първоначалната изработка, който ако бъде преминат - гумата не подлежи на реновиране. Създадена е и система, коато да следи максималният брой "регенерати" - до 3 пъти, след което гумата излиза от употреба.

Като цяло очакваме само напредничави решения от водещите компании за гуми като Continental. Кога точно Conti GreenConcept ще се появи масово, не се споменава, както и какви разновидности ще има като зимни, летни и всесезонни... но все пак е още само "Concept"...

Източник: continental.de