ADAC тест 2021: зимни гуми 195/65 R15
Сняг, лед, влажно или сухо и мразовито време: кой модел може да се справи най-добре с различните условия през студения сезон? 16 актуални зимни гуми за автомобили от по-ниския среден клас в теста ADAC.
- Dunlop, Goodyear, Michelin и Vredestein са първи
- Предимно добри резултати на сняг и лед
- Чести проблеми на мокро и с износването
Разнообразието и размерът на размерите на гумите за нови превозни средства непрекъснато се увеличават. Тазгодишният тест на 195/65 R15 в скоростен клас "T" (до 190 км / ч) все още е сред най-продаваните размери - поне в сегмента на зимните гуми. Той се слага на превозни средства от по-ниския среден клас като Opel Astra или VW Golf.
По принцип може да се направи до голяма степен положително заключение, тъй като само един от 16 -те модела гуми е с "достатъчен" резултат и следователно е само условно препоръчителен - четири модела гуми са оценени като „добри“, а единадесет като „задоволителни“.
Важно: личният профил за шофиране
Тук си струва да разгледаме по-отблизо, защото в зависимост от индивидуалния профил на шофиране, един задоволителен (и обикновено по-евтин!) кандидат в теста може да се окаже препоръчителен за лична употреба. Тъй като в почти цялото тестово трасе не показва (сериозни) слабости нито на сухо, нито на мокро и получава добри оценки по тези основни критерии. Само две гуми пропускат добра оценка в снега. И всички кандидати в теста дори постигнаха добър рейтинг на лед и по отношение на разхода на гориво.
Забележка: Ако погледнете резултатите от теста за износване, видно е, че средният прогнозен пробег на цялото трасе не е особено висок - около 27 300 километра. Обхватът е между 34 400 (Michelin) и 21 800 километра (Maxxis).
Тествани модели
Подробен резултат за всеки модел от теста
Модел | ADAC
обща оценка
|
На сухо
(тежест 15%)
|
На мокро
(тежест 30%)
|
Сняг
(тежест 20%)
|
Лед
(тежест 10%)
|
Шум/Комфорт
(тежест 5%)
|
Разход на гориво
(тежест 10%)
|
Износване
(тежест 10%)
|
1 | ||||||||
Много балансирани: четирите водещи модела
Четири зимни гуми в това изпитание получиха заветната оценка на ADAC „добра“: това са моделите Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 и Vredestein Wintrac. Те са възнаградени с добра оценка, защото са много балансирани по всички основни критерии. И все пак си струва да разгледаме подробните им оценки, защото те се фокусират върху малко по-различни нюанси.
Братята от групата от Dunlop и Goodyear убеждават с добро представяне както на сухо, така и на снежни трасета. И докато Dunlop Winter Response 2 все още е оптимизиран по отношение на икономичния разход на гориво, UltraGrip 9+ отива малко по-далеч по отношение на производителността на мокри и ледени участъци. Michelin Alpin 6 традиционно води по отношение на износването, но този път показва и най-доброто представяне на сухи пътища. Ако икономически-екологичният аспект е особено важен за вас, добрият Vredestein е пръв. Той съчетава най-ниския разход на гориво с ниско износване.
Следват: BFGoodrich и Continental
Зад топ групата се открояват g-Force Winter2 от втората марка на Michelin - BFGoodrich и Continental WinterContact TS860, които пропускат добрата цялостна оценка, поради девалвация по един основен критерий. И двете постигат добра оценка при изпитването на износване, а също така се справят добре на сняг и лед. Но те се държат по противоположен начин на сухи и мокри пътища. Докато BFGoodrich впечатлява на сухо, благодарение на високата си прецизност и добрите запаси в граничната зона, неговата производителност на мокра основа - въз основа на тестовото поле - вече не е достатъчна за получаване добра оценка.
Continental от друга страна, претендира за най-висок клас на мокри пътища, но показва леки слабости при сухи условия. По-специално чувствителните водачи няма да имат обратна връзка и усещане за превозното средство. Бъдещ тест на ADAC ще трябва да докаже дали неговият наследник, TS 870, който вече е на пазара, ще се справи по-добре.
Обезценка: Твърде голямо износване
Следните четири гуми в таблицата имат едно общо нещо: всички те се представят сравнително добре по основните критерии за шофиране, но се обезценяват с една оценка в общия резултат - "задоволително" представяне в теста за износване. Bridgestone Blizzak LM005 е с доста добро представяне на сухи настилки и също е постигнал вторият най-добър резултат на мокри пътища в теста. Но в допълнение към малко по-високото износване, представянето му на сняг вече не би било достатъчно за добра цялостна оценка.
Falken Eurowinter HS01, например, осигурява добри резултати в сухо, както и върху сняг и лед, но изостава на мокри пътища. В същото време i FIT + LW31 + от втората марка Hankook Laufenn пропусна своя добър рейтинг на сухо, но се представя добре на мокри пътища и получава най-високи оценки на сняг и лед. Maxxis Premitra Snow WP6 постига добри резултати на сухо, мокро и заледени пътища, но на сняг изпълнението му вече не е достатъчно, за да получи добра оценка в теста.
Девалвация: слабости на мокро
В случая на останалите пет задоволителни гуми, индивидуалните слабости в характеристиките на шофиране водят до обезценяване на общата оценка. Yokohama BlueEarth *Winter V906 постига впечатляващо представяне на сухи пътища, както и върху сняг и лед. Но все още има място за подобрения по отношение на износването и шофирането на мокро - и следователно следва девалвация. Въпреки, че Barum Polaris 5 показва добри резултати на сняг и лед, той не само преминава със "задоволителна" оценка при сухи условия, но също и при влажно и мокро.
В случая с Nokian WR Snowproof, който получи добри оценки по всички други основни критерии, също слабостите по мокри пътища водят до обезценяване на общия рейтинг. General Tire Altimax Winter 3 и GT Radial Winterpro2 също не се представя добре на мокър път и с право: оценките са почти на границата на "достатъчно". Поради лошото си представяне на сухо, Kumho Wintercraft WP51 трябва да се задоволи с тази обща класация, също и заради над средния разход на гориво.
Източник: adac.de