ADAC тест на зимни гуми 215/55 R17 – 2024 г.

ADAC тест на зимни гуми 215/55 R17 за компактни SUV автомобили
Сподели:

Добрата зимна гума е добра не само на сняг, лед и мокри условия. ADAC провери кое е най-доброто за компактни SUV като VW T-Roc и автомобили от този клас през 2024 г.

Тествани са 16 модела гуми, а разликите между тях са значителни. Ето и обобщението:

  • 16 гуми с размер 215/55 R17 в теста
  • Не само зимните свойства са от решаващо значение
  • 3 модела са с оценка „добър“, 7 със „задоволителен“, 3 с оценка „достатъчен“ и 3 с „лоша“

В какво трябва да е особено добра една зимна гума?

Отговорът е очевиден: тя трябва да предлага високо ниво на безопасност при шофиране при зимни пътни условия.

Но това не е удовлетворяващо за ADAC: добрите характеристики през зимата не са достатъчни... освен ако не карате колата си само на сняг, лед и киша от октомври до Великден.

Даже в западна Европа, дори през зимните месеци се шофира предимно по сухи пътища или по мокри настилки, а какво да говорим за България, където снегът е вече събитие, което можем да отбележим като национален празничен ден. И да, разбира се, добрата зимна гума не трябва да се проваля при всякакви условия през сезона.

Само да си добър на сняг не е достатъчно

Да започнем отзад – напред.

Kenda Wintergen 2 KR501, който ADAC тестваха, доказва твърдението - не може да се прави гума адекватна само в един от тестовете. Гумата е страхотна на сняг и впечатлява с добро сцепление, добри стойности на спиране и сцепление и има високи резерви в гранични условия, но на сухи пътища става неприятно мека, трябва да правите чести корекции в завоите, склонна е към презавиване при бързи маневри за избягване, а спирачният път е дълъг.

На мокри пътища с Kenda тестовият автомобил спира едва след 41,1 метра при рязко спиране от 80 км/ч. в сравнение с най-добрата при мокри условия - Pirelli Cinturato Winter 2, на която бяха необходими само 34,2 метра за привеждане на автомобила в покой. Следователно оценката на ADAC за Kenda е „лоша“

Подобно е и с Triangle WinterX TW401, той също се представя добре при зимни условия, но се проваля на мокри пътища и подобно на Davanti Wintoura +, завършва на дъното на таблицата. И трите гуми не се препоръчват.

Резултати от тестове 215/55 R 17 V (2024)

Можете да видите подробно как се представят тестваните гуми в таблицата по-долу преди да продължим с анализа на резултатите.

 

Модел ADAC
обща оценка
Безопасност при шофиране (70% тежест) еко баланс (30%)
Сух път Мокър път Зимен път Шум,комфорт,пробег и др.
2,0
2,2
2,2
2,0
1,7
2,1
2,0
2,0
2,2
2,1
2,4
2,5
2,5
1,7
2,6
2,6
2,9
2,4
2,5
1,9
2,6
2,8
2,5
2,4
2,2
2,7
2,9
2,3
2,2
2,3
2,8
2,9
2,1
2,0
2,4
2,9
2,1
2,4
2,8
3,1
3,1
2,7
2,5
3,2
2,8
3,3
3,5
2,2
2,1
2,9
3,6
3,6
3,1
3,0
1,8
3,6
3,6
2,8
2,2
2,6
Premitra Snow WP6
3,7
3,7
2,9
2,8
2,6
Triangle WinterX TW401
4,8
2,7
4,8
2,3
3,0
Kenda Wintergen 2 KR501
4,9
4,2
3,5
1,9
4,9
Davanti Wintoura +
5,3
3,1
5,3
3,5
3,1

 

Подходящи за всяка ситуация: три гуми с оценка „добра“.

В премиум класа естествено има много по-обнадеждаващи резултати. В горната част на таблицата са три гуми, които са оценени като „добри“ в теста за зимни гуми през 2024г. Когато погледнете детайлите, можете да разберете защо: победителят в теста Goodyear UltraGrip Performance 3 и вторият Dunlop Winter Sport 5 са много добре балансирани и впечатляват на сухи, мокри и зимни пътища. И двете получават 2.1 за безопасност при шофиране.

Въпреки това, тъй като GoodYear получава и най-добрата екологична оценка в теста (с относителна тежест 30%), това му осигурява победа с обща оценка 2,0. Неговият прогнозиран пробег дори е оценен като „много добър“, а износването му като „добро“.

Теглото и разходът на гориво също са много ниски. UltraGrip Performance 3 е и една от двете гуми, които са с над 10 процента по-леки от средното тегло на тестваните гуми - това е доста забележително.

Vredestein Wintrac Pro е на трето място с резултат от 2,4 като се откроява с особено добрите си свойства през зимата, но не отговаря напълно на двамата конкуренти, когато става въпрос за сухи и мокри пътища и екологични свойства.

Гуми в средната част от класацията

Ако бюджетът Ви притеснява, може да погледнете гумите в халфовата линия. С общи оценки между 2.6 (за Semperit Speed-Grip 5 и Hankook Winter i*cept RS3 ) и 3.3 ( Firestone Winterhawk 4 ), седем гуми са с оценка „задоволителни“ според мнението на специалистите по гуми на ADAC. Те могат да представляват приемлива алтернатива, включително Continental WinterContact TS 870 P, който сме свикнали да виждаме в челото на подобни класации.

Всички гуми в средната част на тестовата извадка имат добри зимни свойства, включително GitiWinter W2 с леки недостатъци (обща оценка 3.1). Заедно с Yokohama BluEarth-Winter V906 и Firestone Winterhawk 4, той е оценен като „задоволителен“ по основните критерии за безопасност при шофиране и екологично представяне.

Гуми с оценка „Достатъчно“ - краен компромис

В класацията, почти на ръба са 3 модела, които не стигат отвъд адекватна оценка. Viking WinTech (обща оценка 3.6), Kumho WinterCraft WP52 (3.6) и Maxxis Premitra Snow WP6 (3.7) нямат добра обща оценка поради своите слабости на сухи пътища. Фактът, че имат добър прогнозен пробег не пкрива слабостите в безопасността. Следователно не се препоръчва покупката на тези три модела.

Когато избирате гуми, като цяло трябва да сте наясно, че има големи разлики в безопасността при шофиране и въздействието върху околната среда. Поради това решението за покупка трябва да се основава не само на цената, но и на характеристиките на гумите. Препоръчително е да интерпретирате таблицата с резултатите според вашия собствен профил на шофиране. Ако винаги сте зависими от колата си и изминавате десетки хиляди километри годишно, както безопасността при шофиране, така и екологичните показатели трябва да бъдат оценени като „добри“.

Графиката със спирачния път от 80 км/ч на мокри пътища показва колко големи могат да бъдат разликите в гумите:

 

215/55 R17 се монтират стандартно на следните автомобили

Тестваната гума с размер 215/55 R 17 V е подходяща за различни модели автомобили от по-нисък среден клас или среден клас и в момента се използва широко в компактни SUV автомобили. Гамата се простира от Audi Q2 , Hyundai Kona , Kia Niro и Opel Insignia до Seat Ateca , Škoda Superb, Toyota Yaris Cross , VW T-Roc (тестовото превозно средство) и VW Touran.

Още Тестове на гуми

ADAC тест на зимни гуми 205/55 R16 – 2024 г.

ADAC тест на зимни гуми 205/55 R16 – 2024 г.

Кои модели могат да ви служат и осигуряват безопасност през зимата с размер 205/55 R16 ще разберете от теста проведен от немския клуб на автомобилистите - ADAC.

Тест на всесезонни гуми ADAC 2024

Тест на всесезонни гуми ADAC 2024

В резултатите от теста седем модела получават оценка препоръчителни и девет от 16 гуми не са препоръчителни.

Очаквания за тестове на зимни гуми ADAC 2024

Очаквания за тестове на зимни гуми ADAC 2024

На пазара бяха пуснати нови модели от топ марките

Здравейте!
С какво можем да Ви бъдем полезни?

Екипът ни е на разположение в Messenger

Задай въпрос! Обади ни се!

messenger