Тест на зимни гуми ADAC 2022 - размер 185/65 R15
В тази статия ще разгледаме резултатите от теста за зимни гуми за коли на ADAC за 2022 на предложенията с размер 185/65 R15. Първо няколко думи за самия размер - до скоро най-разпространеният, дори и в компактния клас автомобили. Към момента отстъпва на размери 16 и 17 цола, но все още много популярен при малките и по-бюджетни коли. Освен това по пътищата, особено в България, могат да се срещнат коли от по-стари поколения, което прави размера все така търсен. Типични автомобили, които използват 185/65 R15 са почти всички модели на Dacia и Fiat, също така Kia Rio, Nissan Micra, Audi A1, Renault Clio, Opel Corsa, VW Polo и други, като последният е използван и като тестов автомобил.
Зимните гуми, които са използвани тази година от ADAC са с товарен индекс 88 (до 560 кг.) и скоростен индекс T (до 190 км/ч). През теста са минали 16 модела с идентични параметри.
Резюме на теста за зимни гуми 2022 от ADAC
За разлика от другия размер, който е тестван от ADAC за 2022, тук определено има някои изненади. Ето акцентите:
- На първите 4 места са Continental, Goodyear, Semperit и Michelin. Приятната изненада е, че бюджетен и достъпен модел като Semperit Speed Grip 5 намира място сред зимните гуми за малки автомобили с топ представяне. За индивидуалните му постижения ще видите по-долу, но това го прави фаворит при продажбите, предвид цените на премиум марките, дори и в този сегмент
- Следват предложения с прилични показатели, но с някой ясно изразен единичен недостатък в някоя дисциплина, което сваля общата оценка. В зависимост от стила на шофиране и конкретните условия, може да се окаже, че за Вас точно този параметър не е толкова важен и някои от тези зимни гуми за малки коли да се превърнат в много добри предложения, особено като цена. На нас специално, в този сегмент, е малко разочароващо 5-тото място на премиум гуми като Dunlop… 5-то място, но отгоре-надолу.
- Не се разминава без изненади и в “дъното”. Там, разбира се, са гумите с най-много слабости по отделните категории, но истината е, че в последните години рядко се случва да има зимни гуми с обща оценка “неадекватен”. Това много зависи и от марките, които са подбрани за тест в различните сезони. За съжаление за 2022 година ADAC показва дори 2 модела зимни гуми с оценка “неадекватен”, което практически ги прави крайно непрепоръчителни и дори опасни. Ще видите кои са те.
Подробни резултати и оценки за всеки модел от теста
Модел | ADAC обща оценка |
На сухо (тежест 15%) |
На мокро (тежест 30%) |
Сняг (тежест 20%) |
Лед (тежест 10%) |
Шум/комфорт
(тежест 5%) |
Разход на гориво (тежест 10%) |
Износване (тежест 10%) |
WANLI SW611
|
Анализ на резултатите от тестовете
Челната четворка Continental WinterContact TS 870, Goodyear Ultragrip 9+, Semperit Speed-Grip 5 и Michelin Alpin 6 могат да бъдат препоръчани без притеснения. Дават добри над средното резултати по основните критерии, като всички са много балансирани - никоя гума не дава топ постижение в някоя категория. Continental WinterContact TS 870 успява да преодолее слабостите на предшественика си WinterContact TS 860 на суха настилка. Goodyear се представя много добре на мокър асфалт, Semperit постига най-висока оценка на сняг, а Michelin се износват най-малко. Всичките 4 модела зимни гуми са добър избор.
В средата на класирането са 7 модела гуми за зимата, които имат по един или два показателя, по които имат слабости. Силните и слаби страни трябва да се взимат предвид при избора и спрямо личния профил на шофиране. Ако леките недостатъци на сух и мокър асфалт не са проблем за Вас, но държите на добро представяне на сняг, то BFGoodrich G-Force Winter 2 е много подходяща. На обратната страна са Vredestein Wintrac, Bridgestone Blizzak LM005 и Maxxis Premitra Snow WP6 - на сняг не се представят толкова добре, но останалите настилки не са проблем за тях. Предвид меките зими напоследък в България и това, че размерът е за малки, предимно градски коли, това са може би най-подходящите зимни гуми - баланс между качества и цена. Firestone Winterhawk 4 се износват сравнително бързо, за това не са за сериозни дълговременни натоварвания. Nexen Winguard Snow G3 показва колебания на сняг, а Avon WT7 Snow има някои резерви на сухи и заснежени пътища, както и сравнително висока степен на износване. Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 и Barum Polaris дължат своето по-ниско класиране основно заради проблемите си на суха настилка - не дават добра обратна връзка, водят колата “нехармонично” и предизвикват водача за повече допълнителни, коригиращи маневри. Имат склонност към презавиване по рано, което може да е проблем при избягваща препятствие на пътя маневра. На нас това ни звучат като доста субективни оценки, но да не забравяме, че от ADAC имат огромен опит.
Накрая Imperial Snowdragon HP и Wanli SW611. Да не слагаме клеймо на всички китайски гуми, но при тези положението е направо трагично. Bridgestone Blizzak LM005 е с най-къс спирачен път на мокро от всички кандидати - 36 метра от скорост 80 км/ч. Приемаме го за еталон в случая. Imperial Snowdragon HP спира с 9 метра, а Wanli SW611 с цели 11 метра (!!!) по-късно. Казано с други думи, когато с Bridgestone Blizzak LM005 колата вече е в покой, при Wanli SW611 километража показва 39 км/ч.
Разбира се, има едно много по-важно условие за безопасно пристигане от гумите, а именно: внимателното шофиране. Въпреки това, разгледайте всички предложения и изберете най-подходящото за Вас.
Източник: adac.de