ADAC Тест на зимни гуми 2022 с размер 215/60 R16

За разлика от други години, за тази 2022, тестовете на ADAC за зимни гуми за леки коли и SUV закъсняха. Надяваме се, че причината високата прецизност, с която са проверени продуктите. В крак с модата при автомобилите в последните години, този сезон един от тестваните размери зимни гуми за коли е 215/60 R16 - широко разпространен в класа на компактните SUV.
Бърз поглед към теста на ADAC за зимни гуми 2022
В челото няма особени изненади - Continental се връща на първото място след 2018-та, но като цяло в годините е присъствал на челните позиции. Първите 4 места са окупирани от скъпи премиум марки, което е съвсем закономерно. Това са следните модели зимни гуми за автомобили: Continental Winter Contact TS870, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear UltraGrip Performance+, Michelin Alpine 6. По-надолу нещата също са логични, спрямо представянето на марките през годините. Единствено сме малко изненадани от слабата обща оценка на Nokian - класическа зимна гума. Всъщност тя си остава една от най-добрите гуми за сняг и лед, но други показатели "дърпат" оценката надолу, както ще видите по-късно.
Както не веднъж сме казвали, най-добрата гума е най-добре балансираната по различните критерии. Колкото и да познаваме климата, в който живеем - няма как да предскажем каква ще бъде зимата. Отделно от това, в рамките на едно пътуване в страната, можем да попаднем в коренно различни условия. Поради тази причина, по-добре да купим зимни гуми със средни стойности по всички показатели, вместо такива, които са много добри по един или два параметъра, а по останалите са посредствени.
От теста на ADAC ясно личи тенденция, че производителите наблягат в доброто представяне на сняг и лед, но много модели демонстрират проблеми при сухи и мокри (не снежни) пътища. Това е малко изненадващо, предвид меките зими в Европа напоследък. Особено за България крайни снежни катаклизми не се наблюдават често. Разгледайте оценките по различни показатели, представени по-долу, а не се доверявайте само на общата оценка.
Тествани гуми и тестов автомобил
Както обикновено, ADAC изпробват размери гуми, които са много разпространени. Този зимен тест на АДАК 2022 година не прави изключение - избран е размер 215/60 R16 със скоростен индекс H (до 210 км/ч). Тестовият автомобил е Skoda Karoq, като други известни представители на класа са Audi Q3, VW T-Roc, Peugeot 3008, Skoda Yeti, Fiat 500X. Разбира се, този клас далеч не изчерпва всички леки автомобили, които ползват размера. Познатите общи оценки на ADAC показват, че повечето участници в този тест за зимни гуми, са добри за ежедневна употреба, тенденцията е положителна - от 17 модела, само 1 е в сегмент “достатъчно добро представяне”, 4 са “добри”, а 12 са “задоволителни”. Тази година “неадекватни” няма.
Както засегнахме темата малко по-горе - трябва да се гледат оценките по отделни параметри, за да се избере най-подходящата. Както го наричат ADAC - “профил на шофиране”. Това включва пътни навици, обичайни маршрути, климат. В този смисъл зимни гуми с по-ниски оценки (за сметка на това и по-евтини) могат да се окажат много удачни в определени ситуации. Като цяло в този тест за гуми, няма такива, които по някой параметър да имат опасни сериозни слабости.Прави добро впечатление и добрите оценки на почти всички кандидати по отношение на разхода на гориво. От ADAC препоръчват да се разгледат обстойно зимни гуми от средния клас (и като представяне, и като цена), защото повечето от тях имат по-ниска обща оценка, заради девалвация на един параметър. В този смисъл, ако можете да превъзмогнете единичен недостатък, спрямо навиците си на шофиране, моделите зимни гуми със средно представяне са много добро и бюджетно предложение.
Подробни резултати и оценки за всеки модел от теста
Модел | ADAC обща оценка |
На сухо (тежест 15%) |
На мокро (тежест 30%) |
Сняг (тежест 20%) |
Лед (тежест 10%) |
Шум/комфорт
(тежест 5%) |
Разход на гориво (тежест 10%) |
Износване (тежест 10%) |
ESA+TECAR SUPERGRIP PRO
|
||||||||
COOPER TIRES WM-SA2 +
|
Анализ на резултатите от тестовете
Да преминем към конкретните данни. Както казахме, първата четворка, а именно Continental WinterContact TS 870, Dunlop Wintersport 5, Goodyear Ultragrip Performance+ и Michelin Alpin 6. Балансирани предложения, като Continental и Dunlop са добри на мокри, заснежени и заледени пътища, като малко отстъпват на суха настилка. Goodyear също не се представя на топ ниво на сухо, но има най-добър резултат на сняг. Michelin от своя страна, отстъпва малко по отношение на износването, но дава добри резултати на сухо и на лед.
Златната среда - тук моделите зимни гуми показват недостатък по поне един основен критерий, който ако не е от голямо значение за вашия стил на шофиране, може да се спрете на тази гума. Конкретно - от Yokohama BluEarth*Winter V906 има какво да се желае на мокро и на сняг, Kleber Krisalp HP3 не се справя толкова добре на сух и мокър асфалт, а една от нашите най-продавани гуми, Bridgestone Blizzak LM005, изненадващо не се представя подобаващо на сняг. GT Radial Winterpro 2 "има липси" по отношение на представянето на сухо, на мокри и заснежени пътища, а Sava Eskimo HP2 показва слабости на мокро. Докато Vredestein Wintrac има потенциал за подобрение на сухо, резултатите на ADAC също показват "дефицит" на мокра пътна настилка с Esa+Tecar Supergrip Pro.
Toyo Observe S944 не получава повече от задоволителна оценка на мокро и на сняг. Слабостите на сухи и мокри пътища сринаха Nokian Tyres WR Snowproof в класацията. И докато Uniroyal WinterExpert и Matador MP93 Nordicca показват слабости на сухо и на мокро, Falken Eurowinter не е убедителен на сухо.
За съжаление на дъното е модел на марка със сериозни традиции и постижения - Cooper WM-SA2+. Реално няма параметър, при който представянето на този модел да е повече от задоволително. Сигурни сме, че това ще се промени и Cooper ще се завърне с много добър модел.
Разгледайте резултатите и вземете своето информирано решение.
Каквито и гуми да изберете, те няма заменят нещо много важно - внимателното шофиране!
Източник: adac.de