ADAC Тест на зимни гуми 2018
Резултатите от ADAC тестовете на зимни гуми за 2018 година са факт! Тестовете тази година се проведоха за 2 типа автомобили – компактен и малък клас. На изпитание бяха подложени два от най-популярните размери гуми – 205/55 16 цола , за компактните автомобили и 175/65 R14 за малките. Една марка се отличи с най-високи резултати и на двата размера и това са Continental.
Списъкът на критериите, по които се оценяваха различните модели включва представянето им на сух терен, мокър, на сняг, на лед, ниво на шум / комфорт, разход на гориво и износване. Най-голяма тежест от параметрите при крайната обща оценка носят поведението на гумите при мокър терен, сняг и на суха настилка.
Гумите за компактен автомобил бяха тествани върху VW Golf, като участие в изследването взеха 16 марки. С почти идентично представяне и „Добра“ оценка са следните модели:
Continental WinterContact TS 860 - добре балансирана гума, с изключително добра шарка за дъжд, добър разход на гориво и невероятно представяне на сняг.
GoodYear UltraGrip 9 - Почти няма разлика в различните показатели спрямо първенеца в класацията.
Dunlop Winter Sport 5 - модел предлагащ страхотно сцепление както на сняг, така и при мокър, и сух терен.
За малките автомобили и изпитанията проведени в размер 175/65 R14 използваха тестови автомобили VW Up, Renault Twingo и Ford Fiesta. Измежду 12-те тествани марки две получиха „добра оценка“, 8 са със задоволителна, една за достатъчно и една за незадоволително. Специалистите определиха представянето на китайските Nankang Snow SV-3 като незадоволително, най-вече заради слабото им представяне при сняг и на мокър терен. Continental Winter Contact TS 860 заедно с Dunlop Winter Response 2 оглавиха върха на класацията.
Разбира се, както отбелязва д-р Райнхард Колке (директор на техническия център на ADAC), преди да направи покупка всеки от нас трябва да е наясно, със своите лични предпочитания. Няма универсален отговор на въпроса кои гуми са най-добри, няма комбинация, която да може да удовлетвори потребностите на всеки. В чисто технологически аспект е трудно доброто сцепление на сняг да се съвмести с ниското потребление на гориво.
Друг интересен факт, на който специалистите от ADAC обърнаха внимание е, че за гумите произведени след 1 януари 2018 трябва да са обозначени с нов символ а не M + S, научете повече за „алпийския символ“.